…napríklad Doom Eternal.

Posted on

Rok 2020 je rokom pekla na zemi. Tak nejako. Na jar sme sa dočkali príspevku do rodiny Doom hier s podnázvom Eternal, ktorý odkazuje na svojho slávneho predka Doom II: Hell on the Earth. Zjednodušene by sa dalo povedať, že sa jedná o skvelú hru. Rýchlu, dynamickú, surovú. Jedná sa o hru, ktorá, ak sa vám dostane pod kožu, už sa na žiadnu inú FPS nebudete pozerať tak ako predtým. Nejde ani o to, že Eternal je rýchly, extrémne rýchly, ale o to, že pohyb v 3D priestore preniesol na takú úroveň, že pri iných hrách budete mať jednoducho pocit, že vám tam nejaký rozmer v pohybe chýba.

Najviac kritizovaný prvok Eternal je práve skákanie a platforming všeobecne. Nejedná sa o niečo, čo by ste od hry typu Doom očakávali, ale pekne to hrateľnosť dopĺňa. Osobne mi nevadil vôbec a zabavil sa pri ňom. V neskorších častiach hry už som vyslovene nadával, že by som rád niekde preskočil a popozeral sa čo tam je a plošina, alebo tyč na zavesenie mi tam chýba:-) Navyše kvôli tomu mohli narásť úrovne nie len do šírky ale roztiahnuť sa aj do výšky. Teda už lietate ako špinavé prádlo všetkými smermi a aj to je niekedy málo a ešte nejaký by ste potrebovali :-p Z mlynčeka na mäso sa vďaka tomuto prvku stal mixér, heh.

Osobne za najväčšiu novinku v Eternal nepovažujem platforming a skoky, či rýchle úhyby (dash) ale skutočnosť, že Eternal prináša do súbojov taktiku. Lepšie povedané, keď nehráte podľa pravidiel hry, zomriete. Ale nezomriete obyčajnou smrťou. Pekelné hordy vás roztrhajú na kusy a vaša duša sa bude trápiť vo večnom zatratení. A zem zanikne. Rýchlo si budete musieť osvojiť trojlístok píla=náboje, bloody punch=život, plameňomet=shield. K tomu si prirátajte skákanie, dash, hák na dvojhlavňovej brokovnici, ktorý tiež slúži ako približovadlo a k tomu zoberte na vedomie skutočnosť, že každý nepriateľ ma iné slabé stránky a musíte k nemu pristupovať s inou taktikou, rozumej zbraňou, a na koniec si musíte uvedomiť, že slabý nepriatelia sa nevraždia. Nechávajú sa v zásobe ako chodiace lekárničky, sudy plné mäsa, krvi a nábojov. A kým si toto neosvojíte budete umierať. Často. Pre začiatočníka je Eternal sakramentsky ťažká hra.

Ale keď prídete na ten rytmus, keď sa vám pravidlá (pozor, o Eternal už tým pádom nemôžme rozprávať ako o tupej strieľačke!) dostanú pod kožu…fúu…to je jazda:-p Peklo na zemi. A Marse a vôbec, všade kde prídete.

Novinkou je príbeh, ale kašľať naňho, viac ma potešil domov hlavného hrdinu, Doom Slayer-a. Pekne zariadený, plný eastereggov a odkazov (schválne si skúste pozrieť názvy kníh v knihovničke, alebo prečítať názvy adresárov na ploche počítača). A potom je tu Daisy. Legendárny zajačik. Slayer má v počítači jeho fotky (resp. adresár s tým názvom), narazíte na klietku s krmivom, dokonca sa dá sem tam zahliadnúť aj počas hrania.

Eternal by som sa vďaka pohybu dotiahnutému k dokonalosti a pridaním taktických možností nebál prirovnať k Doom 3 (Samozrejme nie hrou ako takou, oproti hororovej trojke, je Eternal hádam najväčšia a najzbesilešia rezanica v sérii). Je to taká zmena oproti klasickým Doom hrám ako boli prvý, druhý diel či verzia z roku 2016, že podobne ako trojka bude vyčnievať niečím výnimočným. A uvidíme s čím prídu autori v budúcnosti. Zatiaľ sa môžme tešiť na samostatný prídavok s názvom Ancient Gods. Držme palce nech sa vydarí.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.