…napríklad ľahký americký sitcom.

Doby kedy som bol typ človeka, ktorý nemal žiadne starosti a miloval drámu a hlboké umelecké prejavy sú dávno fuč. Dnes som rád, keď si na oddych pre seba dokážem uzurpovať doslova iba minúty a keď už sa zadarí snažím sa najmä zabaviť.  Drámy mám počas dňa dosť.

Jednou z vecí, ktoré ma fakt bavia sú sitkom-y. Stále mám nejaký rozpozeraný, resp. skôr by sa dalo povedať – rozpočúvaný. Keďže počas dňa potrebujem robiť iné veci ako kukať na nekonečné série nejakého seriálu, poväčšine ich mám pustené cez bezdrôtové slúchadlá, počúvam a inak fungujem celkom normálne. Teda pokiaľ neberieme v úvahu fakt, že takto vyzerám ako úplný debil.

Videl som obrovské množstvo sitkom-ov. Zameriam sa iba na tie, ktoré dokáže pozerať stále dookola a stále ma bavia. Stali sa doslova súčasťou môjho života.

Priatelia – klasika môjho života. Boli doby kedy som tento seriál poznal naspamäť v troch jazykoch (sk, cz, en) a doslova som dokázal ktorýkoľvek diel odverklíkovať od začiatku do konca. Vtipy a vôbec scény zo seriálu som normálne zapasovával do bežného života. A keď som narazil na niekoho podobne postihnutého, ktorý narážku pochopil, dohrali sme spoločne celú scénku dokonca (divné viem). Aj dnes patria Priatelia medzi seriály, ktoré mi proste prídu vtipné. A ak aj je hlavná dejová línia niekedy pomerne otravná, tie detaily v jednotlivých scénach, mimika hercov, dohrané fórky…super. Navyše seriál ma aj celkom pozerateľný spin-off s názvom Joey.

Frasier – k tomuto seriálu som si hľadal cestu dlho. Nebola mi sympatická hlavná postava, ten otec, ženské postavy a ani ten pes, či byt. A potom som si uvedomil, že tam hrá Niles. A práve jeho postava mi otvorila cestu k skvelému inteligentnému a najmä naozaj vtipnému seriálu. Klobúk dolu. Dnes, keď neviem čo, pustím si Frasiera…to nikdy nesklame.

Dva a pol chlapa – podobne ako tento seriál. Kedykoľvek v akomkoľvek množstve. Teda po ôsmu sériu samozrejme.

The Scrubs – v našich končinách pomerne neznámy seriál z lekárskeho prostredia. Neskutočne vtipné a zábavné scény striedajú tie vážne. Prostredie seriálu dáva množstvo príležitostí a scenáristi väčšinu dielov zvládli na jednotku. Pripočítajme si k tomu veľmi sympatické herecké obsadenie a Janitor-a a máme (skoro) dokonalý sitcom.

Southpark – väčšina ľudí eviduje Southpark ako niečo kde sa nadáva, prdí, Erikovi lezú zo zadku satelity a kde zabili Kennyho. Iste, pre prvé série toto platí bez výnimky. Ale postupom času (beží už 20-ta séria) sa u seriálu udiali dve veci. Vtipy sa stali také brutálne, že hraničia so zdravým rozumom (a zároveň sa stále tešíme na to, čo tvorcovia vymyslia v ďalšej sérii) a seriál dostal hĺbku. Pretože, toto tvrdenie bude znieť divne, viem, ale stojím si za ním, Southpark je jednou z najlepších spoločenských satír dnešných dní.

Lucky Louie – seriál trochu z iného súdka ako tie ostatné. Ťahá ho dopredu ústredná postava skvelého stand-up komika Louieho a celý je postavený na nekorektnom humore a servítky pred ústa si ozaj neberie. Vážne si na youtube.com pohľadajte spojenie názvu seriálu so slovom Buh. Úvaha za všetky drobné:-)

Sledge Hammer – seriál môjho detstva, ktorý milujem dodnes. Aj keď neviem či mám radšej Hammerov cynický humor, veľkú búchačku či perfektnú zvučku. Seriál prináša špecifický druh humoru z policajného prostredia a celý prakticky stojí a padá na hlavnom hrdinovi. Keď sa vám dostane pod kožu, radi si tie dve série pozriete. Inak je tu pre vás…

Police squad! – IN COLOR! Poznáte Franka Drebina alias Leslieho Nielsena, či naopak…? No to je jedno… Filmy Naked gun (bláznivá strela) pozná určite každý milovník komédií. Filmy mali ale predchodcu v tomto seriály, ktorý je..no presne ako oni. Plný skvelých gagov a výborných vtípkov.

Step by Step – príjemný rodinný a hlavne nekonfliktný seriál, ktorý mám, z pre mňa nepochopiteľného dôvodu, celkom rád.

Keď som si obľúbené seriály takto vypísal, celkom ma prekvapilo, že ich je len tak málo. Zaujímavé. Pri to počte čo som videl, som si myslel, že by ich malo byť viac. Ale takto je to správne. To že sa tu nejaký seriál neobjavil neznamená, že by bol zlý. Len jednoducho mi nikdy nestál za to, aby som si ho pozrel druhýkrát.

Britským a domácim sitcomom sa budem venovať v inom príspevku

1 thoughts on “…napríklad ľahký americký sitcom.

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.